افزایش طول تاج دندان با لیزر

تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ نویسنده: دکتر اعتمادی‌فر

اشتراک‌گذاری:

ممکن است شما از پزشک متخصص لثه خود در مورد روشهای بهبود لبخند “لثه ای” سؤال کرده باشید زیرا دندانهای شما کوتاه است. دندانهای شما در واقع ممکن است طول مناسب داشته باشند ، اما آنها با بافت بیش از حد لثه پوشانده شده اند. برای اصلاح این مسئله ، متخصص روش افزایش طول تاج دندان را پیشنهاد می دهد.

 

قبل از روش افزایش طول تاج دندان با لیزر

 

بعد از روال افزایش طول تاج دندان با لیزر

در روش افزایش طول تاج دندان ، لثه های اضافی لثه و بافت استخوان برای در معرض قرار گرفتن بیشتر دندان طبیعی تغییر شکل می یابد. این کار را می توان برای یک دندان ، حتی خط لثه یا چندین دندان انجام داد تا یک لبخند طبیعی و زیبا در معرض دید قرار دهید.

دندانپزشک یا پریودنتیست ممکن است افزایش طول تاج دندان را توصیه کند تا یک روش ترمیمی یا زیبایی دندان امکان پذیر شود. شاید دندان شما پوسیده شده باشد ، زیر خط لثه شکسته شود ، یا از ساختار دندان کافی برای ترمیم مانند مثلاً تاج یا بریج برخوردار نباشد. افزایش طول تاج سطح لثه و استخوان را تنظیم می کند تا دندان بیشتری در معرض دید قرار گیرد و یا بتوان آن را ترمیم کرد.

 

پیشگیری از بیماریهای لثه :

بیماریهای پریودنتال که به بیماریهای لثه نیز معروف است ، هنگامی ایجاد می شود که باکتری های پلاک (غشاییچسبنده و بی رنگ که در دهان تشکیل می شود) بین لثه ها و دندان ها ایجاد می شوند. با شروع رشد باکتری ها ، لثه های اطراف دندان ممکن است ملتهب شوند.

 

در صورت عدم درمان ، این التهاب می تواند باعث از بین رفتن لثه ها و ساختار استخوان حمایت کننده شود. و این امر می تواند منجر به عفونت لثه یا حتی لق شدن دندان شود. علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده است که بیماریهای لثه ممکن است با سایر بیماری ها مانند دیابت و بیماری های قلبی همراه باشند.

خوشبختانه بیماری پریودنتال قابل پیشگیری است. اضافه کردن عادت ها زیر به کارهای روزمره شما، می تواند کمک کند.

  • مسواک زدن . مسواک زدن بعد از غذا به از بین بردن مواد غذایی و پلاک بین دندان و لثه کمک می کند. زبان خود را فراموش نکنید ، باکتری ها دوست دارند در آنجا پنهان شوند.
  • نخ نخ دندان حداقل یک بار در روز به از بین بردن ذرات غذا و پلاک بین دندانها و در امتداد خط لثه که مسواک شما به آن دسترسی ندارد کمک می کند.
  • از دهانشویه استفاده کنید. استفاده از دهانشویه می تواند به کاهش پلاک کمک کند و می تواند ذرات باقی مانده مواد غذایی را که با مسواک زدن و نخ دندان از دست نرفته است ، از بین ببرد.
  • موارد هشداردهنده سلامت دهان و دندان خود را بدانید. سن ، سیگار کشیدن ، رژیم غذایی و ژنتیک همه می توانند خطر ابتلا به بیماریهای لثه را افزایش دهند. اگر در معرض خطر بیشتری هستید ، حتما با متخصص دندانپزشکی خود صحبت کنید.
  • به متخصص لثه مراجعه کنید . ارزیابی سالانه جامع لثه و بیماریهای آن (CPE ) را از یک متخصص دندانپزشکی دریافت کنید. CPE با بررسی دندانها وضعیت سطح پلاک ، لثه ها ، نیش ، ساختار استخوان و سایر عوامل خطرزای بیماریهای لثه را ارزیابی می کند. شناسایی علائم بیماری لثه در مراحل اولیه برای محافظت از دندان و لثه بسیار مهم هستند.



پاسخی بگذارید